Rabu, 11 November 2015

Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Latihan Reiki

Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Latihan Reiki

Terdapat perbezaan yang besar antara seorang Reiki baru dan terapi Reiki terlatih. Untuk memberi orang idea tentang apa yang sebenarnya berlaku di sini dalam artikel ini kita akan bercakap tentang empat tahap pertama latihan Reiki. Dalam peringkat pertama, pengajar pakar akan mengajar anda tentang tenaga. Dalam tahap ini, anda belajar untuk mengembangkan hubungan dengan tenaga, bagaimana ia berfungsi, bagaimana rasanya melalui badan anda dan kesannya semasa menggunakan pada pesakit anda.

Sepanjang dua hari pengajar akan mengajar anda empat attunement. Sesi 21 hari memberikan anda masa yang cukup untuk menyelesaikan diri anda dalam persekitaran yang baru. Latihan tahap dua bermula selepas dua bulan setelah selesai latihan peringkat pertama. Pada masa ini, tahap resonans pelatih perlu menjadi lebih tinggi.

Ini adalah program latihan selama dua hari di mana pelatih akan menerima attunement yang lain, yang akan meningkatkan tahap resonans, dan anda akan berjinak dengan tiga daripada empat simbol Reiki. Selepas beberapa hari, anda akan mengetahui bagaimana simbol-simbol ini bekerja. Bagi kebanyakan orang ini adalah tahap akhir kerana mereka gembira dengan ia. Bagi mereka yang ingin mencapai penguasaan dalam terapi Reiki lagi akan bergerak ke peringkat ketiga.

Pakar mengesyorkan menunggu 6 hingga 12 bulan sebelum pergi ke peringkat ketiga. Untuk memulakan dengan peringkat ketiga pelatih lagi akan menjalani dua hari latihan, dan dia akan menerima attunement akhir. Tahap ini juga termasuk 21 hari pembersihan. Dari sudut pelatih ini pergi ke tahap keempat dan terakhir untuk mencapai penguasaan supaya anda juga boleh mengajar orang lain juga. Yang membezakan faktor dalam tahap ini adalah bahawa sekarang anda akan diarahkan mengikut perspektif pengajar.

Ini akan membantu anda untuk membuat pelajaran anda sendiri dan manual mengikut pemahaman anda supaya anda boleh memberikannya kepada pelajar anda. Selepas latihan, anda mungkin diberi ujian tahap satu latihan untuk mengajar pendatang baru. Sekarang latihan Reiki juga ditawarkan oleh beberapa institusi di mana anda boleh mendaftarkan diri anda dalam program arahan jarak jauh, pembelajaran maya atau belajar di rumah.

Jika anda berfikir untuk menyertai kelas, jangan bimbang tentang kekuatan kelas kerana satu kumpulan adalah terhad kepada 4 hingga lapan pelajar. Ini akan membantu anda untuk mendapatkan perhatian individu dari pengajar supaya anda akan belajar dengan sempurna. Tenaga pengajar Reiki mengalu-alukan semua orang untuk mempunyai pengalaman Latihan Reiki. Anda hanya perlu untuk menunjukkan anda keberatan yang segar, yang akan membolehkan aliran tenaga positif dalam diri anda untuk membersihkan minda dan jiwa anda dari tenaga negatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar