Selasa, 10 November 2015

Lulus Batu Buah Pinggang Tanpa Pain - 2 Tips Best pada Caranya

Lulus Batu Buah Pinggang Tanpa Pain - 2 Tips Best pada Caranya

Manusia tidak akan mengalami kesakitan melahirkan anak tetapi ia tidak bermakna bahawa mereka tidak mempunyai sebarang kemungkinan untuk mengalami kesakitan yang paling menyeksa dalam kehidupan mereka. Ini adalah kerana mereka lebih terdedah kepada batu karang di mana kesakitan adalah sama dengan melahirkan anak. Malangnya bagi wanita, ia boleh menjadi bahaya berganda kerana mereka juga boleh mengalami keadaan juga. Walau bagaimanapun, lulus batu-batu tanpa rasa sakit kini mungkin tanpa melalui rawatan pembedahan.

Batu karang adalah bahan keras ditubuhkan pada saluran kencing kerana kepekatan yang tinggi mineral larut dan garam. Mereka dianggap sebagai salah satu gangguan yang paling menyakitkan urologi di mana kira-kira satu dalam dua puluh orang akan mempunyai kebarangkalian untuk membangunkan dan penderitaan dalam hidup mereka dan kebanyakan daripada ini adalah lelaki. Kebanyakan batu akan berlalu keluar dari badan anda secara semulajadi. Berikut adalah beberapa tip lulus mereka tanpa rasa sakit.

1. Larutkan batu-batu: mereka dikeluarkan daripada tubuh anda melalui air kencing. Walau bagaimanapun, jika batu-batu ini telah berkembang lebih besar, ini sakit terlalu banyak menyebabkan dan mungkin merosakkan sistem anda, oleh itu anda perlu untuk air mata mereka ke dalam zarah kecil. Ubat semula jadi termasuk mengambil dengan asid sitrik daripada jus oren atau lemon. Jika anda suka soda maka anda boleh mengambil dalam kerana ia menyediakan anda dengan asid fosforik. Kedua-dua asid secara semula jadi cara terbaik untuk lulus batu-batu tanpa rasa sakit dari sistem anda.

2. Mencegah lebih baik daripada merawat: Biasanya, doktor menetapkan perehat otot dan pil anti-radang untuk melegakan kesakitan dan membantu dalam lulus batu-batu. Sememangnya bagaimanapun, terdapat beberapa jenis buah-buahan yang mempunyai kesan anti-keradangan yang sama. Contoh termasuk epal, limau, anggur tembikai dan oren.

Memang benar bahawa satu ons pencegahan adalah lebih baik daripada satu paun untuk sembuh. Mempunyai gaya hidup yang sihat - diet seimbang, 8 hingga gelas sehari, rehat yang cukup dan tidur dan senaman yang tetap boleh membantu mencegah kerosakan yang lebih teruk kepada badan anda kerana anda lulus batu anda. Jumlah yang mencukupi Minum air tidak akan membubarkan batu karang anda tetapi ia akan membantu mengepam keluar dari sistem anda.

Anda juga perlu meningkatkan pengambilan serat anda kerana ia akan menyerap bahan kimia dan mineral daripada yang terkumpul di dalam buah pinggang dan serat ini akan dikeluarkan daripada tubuh anda melalui air besar anda bersama-sama dengan komponen batu karang. Makanan yang kaya dengan serat termasuk bran oat, kacang, roti gandum, bijirin gandum, kubis, nanas dan lobak merah antara lain.

Lelaki atau wanita tidak layak untuk mengalami sakit lagi selepas melalui dengan batu karang. Berkongsi pengetahuan ini tentang lulus batu karang tanpa rasa sakit kepada orang lain juga! Mereka tidak berhak mendapat sakit sama ada. Sebarkan!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar