Selasa, 10 November 2015

Spruce - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 1)

Spruce - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 1)

Spruce adalah tumbuhan tumbuh dengan ketinggian 30-60 meter. Diameter purata stem adalah kira-kira 2 meter. Kulit pokok adalah tebal dan merah coklat atau kelabu. Pokok ini mempunyai akar, yang dekat dengan permukaan tanah di kawasan lembap. Oleh itu, pokok-pokok dengan mudah jatuh semasa ribut. Daun jarum hijau gelap dan berkilat, yang boleh menggantung ke pokok itu selama 5-10 tahun. Benih Spruce masak dalam tempoh setahun. Anda perlu mengumpul kon merapikan. Perubatan rakyat menggunakan puncak baru cawangan merapikan - tunas. Apabila mengumpul mereka di awal musim bunga, anda perlu membuat hak dipotong di pangkalan berkayu sejak semula. Kon belum masak harus dikumpulkan bermula dari Jun hingga September. Anda boleh mendapatkan resin (balsam) dan kulit semasa fasa peredaran jus, apabila ia adalah mudah untuk mengupas di luar. Kon, tunas, kulit kayu dan jarum harus dikumpulkan dalam kayu kawasan penebangan. Anda perlu mendapatkan resin dari pokok-pokok, yang bertujuan untuk penebangan.

Semua bahagian merapikan mengandungi minyak pati, damar, tanin, flavonoid dan bahan-bahan mineral. Puncak baru dan kon mengandungi minyak pati (0,15-0,35 peratus). Kon mengandungi sehingga 6.7 peratus tanin, kulit kayu mengandungi 8-16 peratus tannin, tetapi jarum - sehingga 10 peratus. Jarum, di samping itu, mengandungi sehingga 0.8 peratus asid askorbik. Resin terdiri daripada asid damar dan minyak pati minyak dipanggil turpentin cemara. Resin Spruce mengandungi lebih asid resin berbanding dengan resin pain. Resin segar mempunyai konsistensi segar-madu-suka. Penyejatan hasil minyak turpentin dalam pembentukan colophony. Resin cemara dan colophony digunakan dalam pengeluaran pelbagai salves dan plaster.
Kilang itu mempunyai bakteria dan kualiti antispasmodic. Selain itu, ia mempunyai keupayaan untuk mengawal metabolisme dan meningkatkan peredaran darah.
Dalam usaha untuk mengukuhkan badan anda dan mengelakkan C-avitaminosis, anda perlu membuat minuman dari jarum dalam awal musim bunga. Cuci jarum dan mengurangkan mereka kepada kepingan kecil. Tanamkan jarum pasir dengan air masak (bahagian 1: 5 atau 1:10). Menambah asid sitrik atau jus quince Jepun untuk meningkatkan rasa dan askorbik asid untuk menstabilkan minuman. Minum dua pertiga daripada segelas penyelesaian sebelum makan.
Tanamkan 30 gram kon hijau dan tunas pasir dengan satu liter susu. Rebus campuran untuk mendapatkan merebus. Minum seluruh merebus dalam masa sehari di beberapa bahagian yang sama menangani skurvi, sakit tulang, pelbagai penyakit kulit, batuk kering yang kronik, bronkitis, rachitis, batu hempedu dan sakit saraf.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar