Rabu, 11 November 2015

Terapi Cara Alternatif untuk ADD dan ADHD Adakah Membantu Kanak-kanak dan Dewasa

Terapi Cara Alternatif untuk ADD dan ADHD Adakah Membantu Kanak-kanak dan Dewasa

Terapi alternatif untuk ADD dan ADHD semakin popular, terutama kerana ibu bapa lebih memahami potensi bahaya yang berkaitan dengan ubat-ubatan yang secara tradisinya telah ditetapkan untuk merawat keadaan ini. Jika anda tahu apa-apa mengenai Ritalin, Concerta dan Adderall, anda tahu bahawa dalam banyak contoh, ubat-ubatan preskripsi boleh mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan. Ia adalah mustahil bahawa jenis ubat-ubatan mempunyai kualiti yang ketagihan. Malangnya, mereka mendapat lebih perhatian daripada terapi alternatif untuk ADD dan ADHD dan ubat semula jadi terbukti yang telah ditunjukkan untuk membantu dengan keadaan ini.

ADD (Attention Deficit Disorder) dan ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) dicirikan oleh ketidakupayaan untuk menumpukan perhatian, kecenderungan untuk menjadi bosan dengan mudah, ketidakupayaan untuk mengawal impuls dalam kes ADHD, hiperaktif. ADD dan ADHD adalah biasa pada kanak-kanak, terutamanya kanak-kanak lelaki, dan di antara masalah-masalah lain, keadaan ini menghalang pembangunan hubungan dengan guru, ibu bapa dan anak-anak lain.

Beberapa terapi alternatif untuk ADD dan ADHD boleh didapati, tetapi satu dalam tertentu yang telah terbukti memberikan manfaat yang mengandungi ubat-ubatan semula jadi untuk ADD dan ADHD:

Ginkgo Biloba, herba, yang mempunyai banyak kegunaan tetapi apabila digunakan untuk merawat ADD dan ADHD ia membantu meningkatkan sistem peredaran tubuh. Ini seterusnya meningkatkan jumlah darah yang mengalir ke otak.

Ketayap atau Scuttellaria Laterifolia adalah anti-spasmodik dan tonik saraf. Ia mengandungi flavonoid, tanin, pahit, mineral dan minyak meruap yang bekerja untuk mengurangkan tanda-tanda kemurungan di samping mengurangkan paras terangsang.

Centella Asiatica, yang juga dikenali sebagai Gotu Cola adalah berkesan untuk meningkatkan tumpuan dan keupayaan untuk menumpukan perhatian untuk tempoh yang lebih lama. Ia Kuasa melakukan tugas-tugas ini dengan revving sehingga sistem saraf dan otak.

Hawer yang juga dikenali sebagai Avina Sativa (atau Green Oat), dan khususnya flavonoid, mineral, vitamin dengan D, E, B1 dan B2, saponin, alkaloid, protein gandum, karotena dan sebatian steroid adalah tonik saraf berkesan yang membantu ubat keletihan saraf.

Chamomile Jerman (Matricaria Recutita) mempunyai kesan yang menenangkan dan membantu mengurangkan ketegangan saraf.

Bahan-bahan lain yang terdapat dalam formulasi semulajadi ini menyeluruh termasuk Aspalathus linearis (juga dikenali sebagai Rooibos), dan urens Urtica. Rooibos berfungsi kepada apa yang lebih ramai orang mula memahami sebagai pencetus utama ADD / ADHD dan itu adalah ketidakseimbangan pemakanan. Ketidakseimbangan ini menyebabkan turun naik yang ketara dalam gula darah. Apabila paras gula dalam darah tidak dikekalkan, ketidakseimbangan ini membawa kepada gejala-gejala seperti perubahan mood, ketidakupayaan untuk menumpukan perhatian, cepat marah am dan kegelisahan. Berfungsi dengan baik, sistem saraf memerlukan mineral magnesium, besi dan zink.

Rooibos membekalkan mineral ini apabila diet tidak. Rooibos juga membantu meningkatkan fungsi hati supaya toksin dikeluarkan dengan lebih berkesan. Rooibos juga menggalakkan menenangkan yang memberi kesan. Akhir sekali, bahan ini membantu menguatkan sistem imun dan seterusnya membantu mengukuhkan toleransi kanak-kanak untuk makanan yang menyebabkan alahan.

Urtica urens kerja-kerja untuk tahap yang lebih rendah gula dalam darah dan membantu merangsang sistem peredaran darah.

Terbukti ubat semula jadi untuk ADD dan ADHD kerja untuk mengubah diet, gaya hidup, emosi, personaliti orang terjejas dan alam sekitar dengan cara yang selamat. Ketahui lebih lanjut hari ini mengenai terapi alternatif untuk ADD dan ADHD, dan lihat sendiri bagaimana mereka boleh membantu anda (atau orang yang dikasihi) membawa yang lebih sihat dan kehidupan yang lebih menyeronokkan.

1 komentar:

  1. thanks for sharing this wonderful article. We are the best At&t support,at&t wirless support, Contact at&t helpline,at&t customer care How to Contact at&t wirless support

    BalasHapus