Selasa, 10 November 2015

Pisang - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Terbongkar (Bahagian 2)

Pisang - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Terbongkar (Bahagian 2)

Tawaran artikel dengan sifat-sifat penyembuhan pisang dan cara-cara untuk menggunakannya apabila berurusan dengan cirit-birit, penyakit wanita, batuk, bronkitis dan masalah kesihatan yang lain.

Daun pisang yang lebih besar disusun dalam roset. Mereka adalah sehingga 24 sentimeter panjang dan 11 sentimeter lebar. Bunga disusun dalam pancang sehingga 15 sentimeter panjang. Corolla berselaput adalah cahaya coklat. Filamen yang ringan, tetapi anthers - ungu. Herba ini boleh didapati di padang rumput kering, kawasan, lapangan, parit cerun dan di sepanjang laluan. Ia ditanam sebagai herba perubatan.

Pisang Ribwort mempunyai daun yang sempit dan berbentuk lanset sehingga 15 sentimeter panjang dan 2 cm lebar. Bunga disusun dalam pancang sehingga 4 sentimeter panjang. Filamen adalah ungu, tetapi anthers - ungu cahaya. Herba ini boleh didapati di padang rumput kering, padang rumput, padang, tanah kosong dan parit cerun.

Anda perlu mengumpul daun pisang yang lebih besar dan ribwort pisang daun bersama-sama dengan pancang dalam kemekaran herba.

Ubat pisang yang lebih besar adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, juga. Anda boleh menggunakan mereka sebagai bilas atau memampatkan untuk merawat keradangan mukosa mulut, luka, ulser kronik, membakar, mendidih dan bernanah luka. Selain itu, ubat-ubatan ini digunakan dalam ginekologi dalam kes Endometritis, parametritis dan kemandulan berkaitan dengan kekurangan ovulasi. Bilas faraj anda dengan ubat-ubat untuk merawat metrorrhagia. Jus perlu digunakan untuk berurusan dengan dermatitis atopik, ruam dan jerawat.
Basuh benih dengan air mendidih dan mengambil satu sudu mereka mencuci turun dengan segelas air. Ia merupakan ubat yang baik untuk menghilangkan cirit-birit.
Sirap dihasilkan secara industri dan harus digunakan untuk merawat batuk, selsema, radang saluran pernafasan atas dan bronkitis pada kanak-kanak atau orang tua dan letih. Walau bagaimanapun, anda boleh membuat sirap pada anda sendiri, juga. Wash ribwort meninggalkan teliti dan udara kering mereka. Mengisar daun dengan daging helikopter dan campuran pes dengan madu atau gula (bahagian 1: 1). Tinggalkan campuran di tempat panas sehingga jus dilepaskan. Rebus campuran pada api yang kecil selama 20 minit dengan kacau sepanjang masa. Keluarkan buih dan lulus pes melalui kain kasa berganda. Mengisi balang kaca bersih dengan sirap dan menudunginya, dan simpan di tempat yang sejuk dan gelap. Ambil 1-2 sudu besar sirap dua kali sehari - pada waktu pagi semasa perut kosong dan pada waktu petang. Anda boleh menggunakan jus untuk membuat sirap, juga. Jus daun dan campuran kuantiti yang sama jus dan madu. Mengikut garis panduan yang dinyatakan di atas untuk membuat sirap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar