Selasa, 10 November 2015

Common sendiri-Sihat - Membongkar Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 1)

Common sendiri-Sihat - Membongkar Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 1)

Common diri menyembuhkan adalah saka dengan batang bercabang meningkat kepada ketinggian 30 sentimeter. Kembangnya ungu, biru gelap atau cerah. Sepal ungu-coklat dilindungi dengan bulu. Bunga diatur dalam bentuk sepusar. Sepusar, seterusnya mereka, disusun di pancang. Bunga tumbuhan bermula dari Jun hingga September atau Oktober (jika musim luruh adalah cukup panas).

Herba ini boleh didapati di padang rumput, tepi jalan, tempat open in hutan hutan, sungai dan parit cerun. Anda perlu mengumpul puncak kilang pada awal kemekaran dalam cuaca kering. Kadang-kadang kepala bunga atau daun herba dikumpulkan. Anda perlu mengumpul kepala bunga semasa kemekaran, tetapi daun - hadapannya. Air mengeringkan herba pada suhu bilik.

Common diri menyembuhkan puncak mengandungi tanin, triterpenes, asid kopi, asid askorbik, vitamin B1, vitamin K, bahan-bahan pahit, minyak pati dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif.
Herba ini mempunyai tonik, diuretik, mengurangkan tekanan darah dan luka penyembuhan hartanah.
Herba ini hanya digunakan dalam perubatan alternatif. Negara-negara Eropah Barat menggunakan herba ini untuk nada sehingga badan dan menyembuhkan luka, manakala perubatan kaum Cina menggunakan tumbuhan sebagai diuretik dan tekanan darah mengurangkan ubat. Di samping itu, ia digunakan untuk berurusan dengan sakit kepala, pening dan keradangan mata. Saintis China telah mendapati bahawa bahan-bahan aktif yang mengandungi puncak mempunyai tindakan antibiotik - mereka memusnahkan banyak kuman yang menyebabkan pelbagai penyakit, dan juga, mengembangkan saluran darah dan mengurangkan tekanan darah tinggi.
Basuh rambut anda dengan kemasukan yang diperbuat daripada biasa diri menyembuhkan 2-3 kali seminggu untuk melawan kelemumur.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar