Selasa, 10 November 2015

Spruce - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 2)

Spruce - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan merapikan. Ia menerangkan garis panduan mudah tentang cara menggunakan tumbuhan ketika berhadapan dengan pelbagai masalah kesihatan.

Semua bahagian pokok itu mempunyai tindakan bakteria. Bahan-bahan aktif yang terdapat dalam tunas cemara dan kon mempunyai sifat diuretik dan antispasmodic. Selain itu, mereka mengurangkan kepekaan, meningkatkan peredaran darah dan mengawal metabolisme anda. Minyak turpentin bertindak seperti kerengsaan dan sakit-pembunuh. Minyak meningkatkan aliran darah dan rembesan kelenjar bronkial. Selain itu, ia mempunyai tindakan bakteria.
Kon dan tunas yang digunakan untuk membuat merebus (bahagian 1: 8 dengan air). Merebus boleh digunakan untuk pewangi dan berkumur dalam kes radang saluran pernafasan atas, angina, tonsillitis kronik, laryngitis, sakit tekak, asma, rumput kering demam, bronkitis, pneumonia dan edema. Di samping itu, ia terbukti menjadi ubat yang baik untuk mencegah penyakit jangkitan kanak-kanak. Dewasa perlu menggunakan 20-30 mililiter panas (60-80 darjah Celsius) merebus untuk satu penyedutan.
Syarikat-syarikat farmaseutikal menggunakan minyak pati resin dan jarum untuk menghasilkan ubat untuk mengelakkan kekejangan dalam saluran Kencing. Di samping itu, ia digunakan sebagai ubat bakteria dalam kes kolik buah pinggang dan nephrolith.
Ditapis minyak turpentin cemara digunakan sebagai disinfektan ubat kerengsaan untuk menghasilkan salve, pelulut dan emulsi dan menggosok kawasan yang tidak baik dalam kes radang urat saraf sciaic, neuralgia, myositis dan sakit reumatik. Selain itu, anda boleh menggunakan minyak untuk pewangi untuk merawat keradangan saluran pernafasan atas, bronkitis, tracheitis dan pneumonia.
Perubatan rakyat menggunakan jarum dan puncak pokok baru sebagai diuretik, antiseptik, antispasmodic, perspiratory dan ubat hempedu bergerak, dan juga, sumber vitamin dalam kes virus sejuk, sakit yang disebabkan oleh gout, radang saluran pernafasan atas, gangguan metabolik dan sakit reumatik. Di samping itu, ia terbukti mengurangkan pemekaan.
Ubat Spruce boleh digunakan secara dalaman hanya mengikut garis panduan daripada doktor anda. Ia adalah disebabkan oleh keupayaan mereka untuk menyebabkan kerengsaan mukosa perut, gangguan peredaran darah dan kemurungan secara keseluruhan. Selain itu, ubat-ubatan ini dapat mengurangkan tekanan darah. Anda tidak boleh menggunakan ubat-ubat cemara dalam kes nefritis dan nephrosis. Minyak turpentin mudah larut dalam lipid (lemak) dan diserap melalui kulit. Oleh itu, pengambilan dalam kuantiti yang banyak dan untuk masa yang lama mungkin menyebabkan keradangan kulit, sakit, hakisan, membarah malah nekrosis. Apabila masuk ke dalam darah, minyak menyebabkan kerengsaan sistem saraf yang mengakibatkan kebimbangan, meningkat ketegangan arteri, nafas pendek dan juga kejang, yang, seterusnya mereka, mungkin menyebabkan kematian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar