Selasa, 10 November 2015

Chiropractic Care - A Step By Step Panduan

Chiropractic Care - A Step By Step Panduan

Menilai Kesihatan Sejarah

Ia adalah prosedur standard untuk ahli tulang untuk menjalankan penilaian sejarah kesihatan pesakit sebelum meneruskan perjalanan ke dalam rawatan sebenar, walaupun keselamatan yang diiktiraf dan keberkesanan penjagaan kiropraktik. Dalam usaha untuk menilai sejarah kesihatan pesakit, pesakit diminta untuk mengisi soal selidik kesihatan yang lengkap.

Sebab pertama untuk melakukan penilaian kesihatan adalah untuk membantu doktor mengenal pasti faktor-faktor risiko yang mungkin menyebabkan keadaan perubatan semasa bahawa pesakit mengadu tentang. Kedua, ia membolehkan ahli tulang untuk menilai kaedah terbaik untuk rawatan kiropraktik untuk digunakan untuk keadaan pesakit semasa mengambil kira sebarang faktor risiko.

Consulting Chiropractor yang

Doktor akan membincangkan kaedah yang mungkin penjagaan kiropraktik yang dia boleh gunakan untuk merawat keadaan anda, sebaik sahaja penilaian yang dilakukan. S / dia mungkin bermula dengan membincangkan tempat benih fizikal telah berakar umbi dan bagaimana langkah-langkah kiropraktik boleh menanganinya. Pada ketika ini, doktor boleh menjelaskan kaedah-kaedah spesifik pelarasan tulang belakang atau manipulasi sesuai khusus untuk menyediakan bantuan untuk keadaan yang seperti anda.

Peperiksaan Awal

Pada ketika ini, penilaian fizikal dilakukan keadaan pesakit. Ini membantu menghasilkan penilaian yang lebih baik daripada kesihatan pesakit ditambah pula dengan penilaian sejarah kesihatan awal.

Ujian

Dalam usaha untuk memahami sejauh mana keadaan pesakit, pemeriksaan fizikal dilakukan ke atas pesakit sebelum menjalani rawatan kiropraktik. Kebanyakan masa, ia bermula dengan memeriksa rangkaian tulang belakang pesakit gerakan. Peperiksaan ini dilakukan walaupun pesakit tidak mengalami sakit tulang belakang. Kerana tulang belakang anda adalah penting kepada semua pelbagai gerakan sedia untuk tubuh, peperiksaan ini adalah penting. Beberapa ujian lain yang dilakukan boleh menjadi ujian ortopedik, refleks, dan ujian neurologi. Aspek-aspek utama analisis ini adalah postur dan refleks.

X-ray

A menyeluruh pemeriksaan X-ray tulang belakang diperlukan untuk sesiapa sahaja yang perlu menjalani rawatan kiropraktik. Tujuan utama x-ray adalah untuk memastikan tulang belakang anda mampu menanggung berat badan anda dan berada dalam keadaan semula jadi. Semua salah jajaran tulang belakang, belakang, atau sendi dinilai melalui x-ray. Bersama-sama dengan jenis ujian adalah peperiksaan lain yang berkaitan seperti mengkaji pelbagai gerakan, tisu rabaan lembut pada tulang belakang, antara lain.

Penilaian Ujian

Semua sejarah dan penilaian rekod kesihatan anda akan disimpan oleh doktor anda selepas dijalankan. Dalam usaha untuk menentukan sama ada rawatan kiropraktik boleh memberi manfaat kepada anda, anda akan diminta untuk kembali untuk satu lagi lawatan untuk penjelasan penuh keputusan. Adalah penting bagi pesakit untuk bertanya seberapa banyak soalan yang mungkin, mengenai keadaan mereka, untuk memastikan bahawa keputusan mereka tidak menimbulkan risiko kepada kesihatan mereka.

Pembetulan dan Rawatan

Setelah diluluskan untuk rawatan kiropraktik, doktor meneruskan ke pembetulan, atau pelarasan, apa-apa subluxations anda mungkin ada di tulang belakang atau bersama anda. Kerana apa-apa bentuk juling boleh menyebabkan kesakitan atau kerengsaan, (khususnya jika pelbagai gerakan terjejas), pelarasan mengembalikan kedudukan semula jadi tulang belakang pesakit. Kadang-kadang jika salah jajaran pergi tidak dirawat, tulang belakang yang lembut tisu, ligamen dan otot diregangkan dan akan memerlukan pemulihan. Tempoh rawatan yang berbeza-beza mengikut tahap kesakitan pesakit dan rasa tidak selesa. Beberapa bantuan segera pengalaman serta-merta selepas pelarasan tunjang pertama mereka, sementara yang lain memerlukan tempoh rawatan yang lebih lama. Sebagai perkara fakta, sesetengah pesakit perlu menjalani rawatan kiropraktik jangka panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar