Selasa, 10 November 2015

Natural Health Alternatif dan Kebersihan Habits asas

Natural Health Alternatif dan Kebersihan Habits asas

Kesihatan alternatif semula jadi telah menjadi sangat popular pada tahun-tahun kebelakangan ini, seperti ubat ortodoks didapati mahu dalam lebih dan lebih menarik. Tetapi pengetahuan dan maklumat mengenai aspek-aspek seperti ia sebagai spread Perubatan Tradisional Cina, arus kaunter telah muncul yang menyaksikan kemerosotan dalam standard kebersihan yang sepatutnya sekarang untuk diharapkan daripada semua orang.

Apa gunanya dalam semua orang mengetahui semua rahsia kesihatan alternatif semula jadi jika kita semua berjalan di sekitar sepanjang masa dengan berjuta-juta bakteria berbahaya dan mikrob di tangan kita. Mengapa menyimpan untuk diet yang sihat dengan banyak serat, dan mengamalkan semua Yoga dan latihan lain jika kita kemudian mengabaikan untuk mencuci tangan kita selepas melawat bilik air?

Mari kita dua peranti kebanyakan kita gunakan setiap hari, atau hampir setiap hari. Pertama adalah telefon mudah alih. Hampir semua orang di dunia ini mempunyai satu, dan menggunakannya dengan kerap. Mereka biasanya disimpan dalam poket atau beg tangan kita, iaitu di, tempat-tempat bug-friendly panas, walaupun di iklim sejuk.

Kami mengendalikan mereka dengan kerap, dan tekan jari kita pada butang beberapa kali sehari atau lebih. Jadi mana-mana bakteria pada tangan kita dengan cepat merebak ke alat-alat ini dihormati yang kita suka menggunakan dan mengendalikan. Jadi bagaimana anda ingin untuk mengendalikan telefon bimbit seseorang yang secara rutin keluar dari tandas tanpa begitu banyak sebagai renungan barisan lembangan basuh hanya di luar?

Antara bug jahat yang terdapat di berjuta-juta telefon mudah alih pada bila-bila masa adalah Staphylococcus aureus. Ini bakteria tertentu yang berkaitan dengan-bug super, MRSA, dan boleh menyebabkan jerawat, bisul, dan juga paru-paru dan meningitis.

Peranti kedua adalah sesuatu yang hampir semua daripada kita perlu menggunakan secara tetap, tetapi ia perlu dikongsi dengan orang lain. Ia adalah ATM yang sentiasa wujud, dari mana kita semua mengambil wang tunai kami dan apabila kita memerlukan penambahan. Butang ATM biasa disentuh oleh beribu-ribu orang setiap hari, dan hampir tidak pernah dibersihkan.

Jika anda mempunyai mikroskop dan diperiksa kunci dan kawasan sekitar ATM ini, anda hampir pasti akan mencari bakteria seperti MRSA super-bug dan C.diff. Ini, bersama-sama dengan candida albican, yang menyebabkan seriawan, boleh hidup di sini untuk beberapa bulan. Satu kajian baru-baru ini di United Kingdom oleh Rentokil, sebuah syarikat terkemuka kebersihan, mendapati bahawa 40 peratus daripada pad kekunci ATM terkandung bakteria yang boleh menyebabkan gastroenteritis yang teruk.

Itu tidak mengambil kira wang tunai itu sendiri. Kajian yang sama diperiksa wang kertas diambil dari ATM dan mendapati ia kandungan Staphylococcus aureus (lihat di atas) dan bakteria bacillus, yang boleh menyebabkan keracunan makanan.

Pengajaran yang boleh dipelajari di sini adalah bahawa, selain daripada menjaga telefon mudah alih anda sendiri bersih dengan sentiasa mengelap dengan antibiotik lap, elakkan daripada menggunakan ATM lagi daripada apa yang anda perlu, dan selepas menggunakan satu pastikan tangan anda seperti berada di hidung, mulut dan mata sehingga anda telah dibasuh-baik. Menggunakan gel anti-bakteria adalah hanya sebagai baik.

Asli rawatan alternatif hanya boleh melakukan begitu banyak. Mudah amalan kebersihan diri seperti mencuci tangan anda apabila anda patut adalah asas kepada gaya hidup yang sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar