Selasa, 10 November 2015

Berpeluh ketiak Menyembuhkan Itu Adakah Mudah dan Terbukti untuk Kerja

Berpeluh ketiak Menyembuhkan Itu Adakah Mudah dan Terbukti untuk Kerja

Walaupun tidak keadaan yang kronik atau sakit fizikal, berpeluh ketiak berlebihan masih boleh dianggap sebagai masalah membimbangkan yang akan ditimpa oleh. Patch lembap, dan bau yang berkaitan, boleh menjadi isu yang sangat mematahkan semangat perlu berurusan dengan. Jika anda mempunyai harga diri yang rendah dan keyakinan diri yang rendah, rupa berterusan lengan basah pada pakaian anda boleh membuat anda ditarik balik. Jika anda ingin menamatkan keadaan ini, terdapat beberapa ketiak berpeluh penawar yang patut diterokai.

Pada peringkat awal, ia adalah penting untuk ambil perhatian bahawa kebanyakan antiperspirants boleh membantu dalam mengurangkan jumlah yang anda berpeluh, walaupun mereka akan memberi kesan yang negatif terhadap kesihatan anda secara keseluruhan. Mereka mungkin membawa kerengsaan kulit dan menyebabkan penyumbatan liang. Atas sebab ini, rawatan semula jadi yang dipercayai menjadi banyak yang lebih wajar.

Kebersihan diri adalah penting apabila cuba untuk mengurangkan peluh ketiak. Mandi dua kali sehari dan memastikan anda kering ketiak anda dengan teliti. Elakkan memakai kain buatan manusia dan sebaliknya memilih fabrik semula jadi seperti kapas, kerana ini akan membolehkan kulit anda untuk bernafas dengan lebih berkesan. Jangan memakai kulit ketat t-shirt kerana ini hanya boleh memburukkan lagi keadaan.

Makanan yang anda makan boleh memberi kesan yang besar ke atas jumlah yang anda berpeluh. Nilai pemakanan yang sihat tidak boleh dipandang ringan. Jika anda terdedah kepada makan makanan yang penuh dengan gula, garam dan lemak, pengeluaran berlebihan peluh boleh dijangka. Pilih makanan yang mengandungi lebih daripada pengambilan harian yang disyorkan vitamin dan mineral, dan anda akan mendapati bahawa masalah berpeluh ketiak boleh dibawa di bawah kawalan.

Jika anda mempunyai kecenderungan untuk minum banyak kopi atau cola di siang hari, memahami bahawa perangsang ini boleh meningkatkan nadi anda, dan oleh itu membawa kepada jumlah yang lebih besar peluh yang dihasilkan. Pilih jus buah-buahan semula jadi apabila anda berasa dahaga.

Apabila membersihkan badan anda, berbuat demikian dengan sabun yang mengandungi bahan-bahan semula jadi. Elakkan produk kesihatan dan kecantikan yang mengandungi mineral-mineral minyak kerana ini boleh menyebabkan penyumbatan liang-liang dan membawa kepada masalah kesihatan yang lain.

Sesetengah orang telah mendapati bahawa dengan menggunakan sejumlah kecil jus lemon untuk ketiak pada waktu malam dan perkara pertama pada waktu pagi, jumlah peluh yang dihasilkan pada siang hari dapat dikurangkan. Ini kerana lemon mengurangkan kealkalian di dalam ketiak yang dikenali menjadi salah satu kemungkinan punca keadaan ini membimbangkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar