Selasa, 10 November 2015

Attention Deficit Disorder (ADD) dan kekurangan Focus - Boleh Pemulihan semula jadi Really Bantuan?

Attention Deficit Disorder (ADD) dan kekurangan Focus - Boleh Pemulihan semula jadi Really Bantuan?

Biasanya ada beberapa isu-isu untuk menangani apabila seseorang itu cuba untuk membetulkan gangguan defisit perhatian (ADD), tetapi salah satu daripada kebimbangan utama adalah ketidakupayaan untuk mengekalkan fokus cukup lama untuk berjaya menyelesaikan tugas. A tumpuan yang singkat adalah salah satu sekatan jalan raya terbesar untuk kejayaan akademik dan kerjaya dan lebih baik harga diri bahawa pencapaian ini boleh membawa. Dalam artikel ini kita akan melihat yang mengalami ketidakupayaan untuk memberi tumpuan boleh menyebabkan dan mempertimbangkan sama ada terdapat di kaunter, ubat bukan preskripsi yang cukup berkesan untuk menawarkan sedikit kelegaan.

Pertama, mari kita meletakkan isu ini dalam perspektif. Lihat jika anda boleh ingat masa apabila anda adalah "dalam aliran" dan hanya mara sepanjang hari dengan fokus dan kemudahan. Adakah anda masih ingat betapa memuaskan ini cara dirasai? Kerja anda menyeronokkan dan memuaskan. Yang paling biasa dan juga aku janji yang paling kompleks semuanya dilakukan tanpa rintangan dalaman dan pencapaian anda semua yang anda ingin lakukan pada hari itu, dan mungkin lebih. Sebaliknya, sekarang bayangkan atau memanggil semula mempunyai pelbagai tugas yang anda tahu anda perlu untuk menyelesaikan, tetapi semakin lama anda melihat kerja-kerja di hadapan anda, semakin keliru dan terharu anda rasa. Anda tidak dapat memikirkan bagaimana untuk bermula. Hal ini membuat anda berasa terperangkap, tertekan dan kecewa dan perasaan ini adalah semua terlalu biasa. Ditambah kepada pemikiran yang banyak telah berjalan melalui fikiran anda adalah dialog dalaman anda menghadapi cuba untuk memaksa diri untuk "menetap" dan "hanya mendapatkan ia dilakukan". Ia seolah-olah cukup mudah dalam teori, tetapi fikiran anda semata-mata tidak akan mengikuti perintah anda. Ini adalah pengalaman sehari-hari banyak orang didiagnosis dengan ADD dan orang lain yang, atas apa jua sebab, tidak mempunyai keupayaan yang mencukupi untuk mengawal minda mereka dan kekal pada tugas. Pada akhir hari mereka, ada kekecewaan, dan kesedihan bersama-sama dengan mendalam bimbang bahawa keadaan ini tidak pernah akan berubah menjadi lebih baik.

Mari kita lihat pada ubat pemakanan, homeopati, dan herba-jenis masalah ADD. Saya pasti anda sudah sedar bahawa mereka wujud, tetapi mungkin telah menganggap bahawa mereka tidak boleh banyak membantu atau sangat kuat jika mereka dijual tanpa preskripsi. Sebenarnya, terdapat pelbagai produk bukan preskripsi yang ada yang mempunyai kapasiti yang ditunjukkan dalam meningkatkan tumpuan, kemahiran belajar, mengurangkan tingkah laku impulsif, dan membantu dengan isu-isu lain yang berkaitan dengan ADD. Saya cadangkan anda memberikan perhatian yang serius untuk meneroka produk-produk ini sebagai sebahagian daripada pelan rawatan holistik untuk ADD. Ubat-ubatan ini, dengan cara itu, juga menawarkan bantuan untuk orang-orang yang hanya kadang-kadang merasa dilanda beban rangsangan dan kecewa dengan pemikiran yang bertaburan mereka. Sebahagian besar dari kita mempunyai hari-hari seperti itu setiap sekarang dan kemudian dan mereka boleh meninggalkan satu tertanya-tanya jika ia adalah berbaloi bangun dari tidur pada pagi itu. Berbanding dengan sesetengah ubat preskripsi untuk ADD dan ADHD, kejayaan yang anda mempunyai dengan ubat semula jadi tidak mungkin disertakan dengan kesan sampingan yang negatif seperti selera makan menurun, corak tidur terganggu, malah meningkat peluang ketagihan. Lazim, jika terdapat mana-mana "kesan sampingan", mereka rasa peningkatan daripada kemudahan dan keseluruhan kesejahteraan. Banyak, tetapi tidak semua, bukti bahawa ubat semula jadi melakukan kerja adalah anekdot, dalam bentuk maklum balas pelanggan individu. Walau bagaimanapun, memandangkan keselamatan relatif, ketersediaan dan keberkesanan kemungkinan ubat-ubatan bukan preskripsi, saya percaya produk dengan kisah-kisah kejayaan anekdot bernilai penyiasat. Menilai remedi individu adalah di luar skop artikel ini, tetapi saya ingin menggalakkan anda untuk mula melihat apa yang ada. Mencari dalam talian dan meminta perunding pemakanan di kedai makanan kesihatan tempatan anda. Melibatkan pakar kesihatan dalam proses untuk membuat segala-galanya pasti anda gunakan akan bekerjasama dan untuk menentukan sama ada apa-apa perubahan perlu dibuat.

Jika anda teragak-agak untuk mencuba ubat semula jadi atau bukan preskripsi, tips berikut boleh membantu. Mencari produk yang mempunyai formula yang seimbang dengan penjelasan yang jelas peranan setiap ramuan memainkan. Mencari pengeluar berkualiti yang mempunyai pakar-pakar untuk menjawab apa-apa soalan yang anda ada dan yang menyediakan artikel dan sumber-sumber lain untuk melanjutkan pengetahuan anda ADD dan isu-isu yang berkaitan. Juga, lihat jika ada dasar jaminan di tempat untuk mengurangkan risiko kewangan anda ketika cuba produk baru. Sama ada pesanan dalam talian atau di kedai makanan semula jadi tempatan anda, bertanya jika anda boleh bertukar-tukar produk jika ia tidak memenuhi jangkaan anda. Dalam keadilan kepada syarikat itu, melakukan kerja rumah anda sebelum memilih produk untuk mencuba. Untuk memaksimumkan peluang anda untuk kejayaan jangka panjang, melihat di luar ubat dan mula untuk mempertimbangkan isu-isu gaya hidup yang boleh menyumbang kepada masalah ADD / fokus, seperti alergi makanan atau kafein dan pengambilan gula. Mula dengan hanya memerhatikan kali apabila isu-isu tumpuan seolah-olah menjadi lebih baik dan apabila mereka lebih teruk. Adakah terdapat apa-apa corak yang muncul berbanding dengan makan makanan tertentu? Sebagai contoh, anda mungkin melihat bahawa keadaan menjadi lebih buruk selepas bahawa pizza keju dua untuk makan malam malam tadi atau bahawa bar coklat. Kejayaan adalah minat apabila anda tidak bergantung semata-mata atas satu penyelesaian tetapi sebaliknya mewujudkan pelan keseluruhan yang termasuk, pemakanan, senaman dan makanan tambahan yang betul.

Saya berharap bahawa anda sekarang sedikit lebih terbuka kepada kemungkinan bahawa yang berkualiti, berfikiran baik formula semulajadi mungkin menawarkan bantuan yang signifikan untuk isu-isu ADD dan tumpuan yang mampu diri. Ia adalah mudah untuk menolak ubat-ubat yang tidak memerlukan preskripsi MD, tetapi apabila menyedari bahawa ramai kanak-kanak dan orang dewasa, sudah mendapat banyak bantuan menggunakan produk-produk ini, tanpa kesan sampingan, anda boleh bersetuju mereka adalah bernilai check-out. Berjaya menangani isu tumpuan bagi seseorang ADD boleh mengubah corak rintangan dan kegagalan kepada salah satu daripada pencapaian yang berterusan, kepuasan, dan yang paling penting, kebahagiaan yang lebih besar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar