Selasa, 10 November 2015

Kemenyan Essential Oil - Sejarah dan Kebaikan Kemenyan

Kemenyan Essential Oil - Sejarah dan Kebaikan Kemenyan

Kemenyan minyak pati adalah minyak berharga yang berasal dari resin pokok Boswellia. Pokok ini adalah dengan sendirinya menakjubkan kerana ia boleh berkembang maju walaupun dalam persekitaran yang keras dan juga boleh hidup di atas batu yang kukuh. Ia berkembang di tanah-tanah di Timur Tengah dan beberapa bahagian di Afrika.

Resin ini mempunyai sejarah yang panjang dan kaya. Ia telah ditawarkan oleh salah satu daripada tiga raja-raja kepada bayi Yesus. Pada masa ini kita boleh menimbulkan beberapa pandangan tentang mengapa seorang raja akan menawarkan resin sebagai hadiah. Ketika itu, Kemenyan dianggap lebih berharga daripada perak dan emas. Ia adalah patut hadiah untuk raja. Selain itu, ia juga ditemui dalam makam Raja Tut. Dengan kedua-dua klasifikasi damar, kemenyan wanita adalah jauh lebih berharga daripada rakan sejawatannya. Resin wanita digambarkan sebagai warna pucat kemerahan dan dianggap sebagai kualiti patut lebih tinggi untuk raja-raja.

Kemenyan hari ini kekal seperti yang berharga kerana ia adalah sebelum. Sudah tentu ia tidak akan menyebabkan anda banyak emas tetapi bagi orang-orang yang mendapat peluang untuk diberkati oleh manfaat yang indah - ia adalah tidak ternilai.

Manfaat kemenyan kedua-duanya digunakan dalam kegunaan perubatan dan rohani. Damar rindu dibakar di kuil-kuil dan upacara penting. Minyak yang diperolehi daripada ia telah digunakan untuk pengurapan. Penggunaan sebagai kemenyan diwariskan kepada generasi dan masih digunakan dalam ramai Katolik. Sampingan ubat resin adalah yang terbaik yang ditunjukkan untuk rawatan untuk penyakit pernafasan. Apabila dipecahkan, komponen resin dianggap sebagai anti-radang yang besar untuk masalah keradangan yang disebabkan oleh sakit artritis dengan meningkatkan bekalan darah. Komponen yang terdapat dalam resin dipanggil asid boswellic ini.

Dalam aromaterapi, Kemenyan digunakan untuk menenangkan deria. Ia melegakan kebimbangan dengan memperlahankan ideal pernafasan untuk meditasi dan menggalakkan kesunyian. Ia menyatakan bahawa aroma mempunyai ciri-ciri anti-kemurungan yang melegakan manakala meningkatkan mood.

Dengan begitu banyak bahawa minyak ini boleh memberi, maka tidak menghairankan bahawa negara-negara akan pergi jauh untuk mengalami keajaibannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar