Selasa, 10 November 2015

Punca Sembelit Kronik - 3 Punca

Punca Sembelit Kronik - 3 Punca

Terdapat banyak sebab sembelit kronik, yang paling umum ialah diet yang tidak baik atau gaya hidup tidak aktif - jadi ia adalah agak mudah untuk mengubah cara hidup anda untuk membuat perbezaan yang besar kepada masalah ini.

Pemakanan yang tidak sihat
Ramai daripada makanan yang kita makan setiap hari telah sangat halus, dan proses ini ekstrak banyak mineral dan vitamin yang diperlukan badan untuk berfungsi dengan betul. Mereka juga mempunyai tahap yang tinggi garam dan gula, dan penapisan membuang banyak pelawas semula jadi. Ini semua menggabungkan menyebabkan sembelit. Pelawas adalah penting untuk badan untuk mencerna makanan. Jika tidak ada cukup ini, maka pergerakan otot - yang dikenali sebagai peristalsis - yang bergerak makanan di sepanjang saluran pencernaan, terjejas. Daging merah yang terlalu banyak juga merupakan punca biasa. Ia adalah makanan yang kompleks untuk badan untuk memecahkan, bermakna ia menghabiskan lebih lama dalam saluran pencernaan.

Minum teh terlalu banyak dan kopi.
Terlalu banyak ini juga menyebabkan sembelit. Mereka adalah diuretik, yang bermakna mereka menggalakkan air yang akan dikeluarkan dari badan. Ini maka bermakna saluran penghadaman tidak mempunyai air yang mencukupi untuk mengekalkan najis yang lembut dan mudah dibentuk kerana mereka bergerak melalui sistem. Mereka kemudian menjadi pepejal dan menyekat sehingga.

Gaya hidup yang tidak aktif
Duduk atau berbaring untuk jangka masa adalah faktor utama. Badan memerlukan untuk bergerak dan aktif bagi menggalakkan makanan untuk bergerak pada kadar yang baik melalui saluran penghadaman. Ini adalah faktor yang sangat penting dalam punca-punca sembelit kronik

Untuk membuat perubahan yang perlu anda perlu pastikan anda minum kira-kira 8 gelas air setiap hari, dan makan makanan yang betul, bersama-sama dengan mengambil cukup senaman yang sederhana. Langkah-langkah mudah boleh memberi kesan yang besar ke atas punca-punca sembelit kronik.

Mana-mana, atau gabungan ini boleh menyebabkan kemurungan. Ia mungkin bahawa anda perlu untuk melihat dengan panjang dan mendalam pada kehidupan anda untuk mencuba dan mengetahui pencetus kepada masalah ini. Dengan cara itu anda boleh mula untuk merawat punca, dan kemudian mudah-mudahan anda tidak akan mempunyai keperluan untuk bertanya 'kenapa saya selalu tertekan?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar