Selasa, 10 November 2015

Buah Pinggang Batu Pembuangan Tanpa Pembedahan - Menghilangkan Ini Gangguan Sakit

Buah Pinggang Batu Pembuangan Tanpa Pembedahan - Menghilangkan Ini Gangguan Sakit

Batu karang adalah ramai pepejal garam kristal himpunan yang biasanya ditapis melalui buah pinggang dan dikeluarkan melalui air kencing. Sebaliknya, air kencing mempunyai bahan semulajadi yang larut dalam garam dan mineral. Walau bagaimanapun, seperti dehidrasi berlaku, tetapi individu garam dan mineral tidak dapat dibubarkan dengan mudah terhasil kepada penghabluran, disebut sebagai batu karang.

Ini boleh berkembang cukup besar untuk menghalang saluran buah pinggang menyebabkan sakit yang tajam dan teruk dalam saluran kencing dan kegagalan akhirnya buah pinggang. Mereka boleh menjadi sangat menyakitkan tetapi tidak mengancam nyawa dan selalunya tidak memerlukan campur tangan perubatan. Penyingkiran batu karang tanpa pembedahan datang dengan banyak kelebihan berbanding dengan kaedah rawatan yang lain. Berikut adalah beberapa ubat semula jadi:

1. Pengambilan cecair: Punca utama adalah kekurangan pengambilan cecair. Setiap hari, anda perlu minum sekurang-kurangnya 8 hingga 10 gelas air dan cecair lain seperti susu, sup, dan jus antara lain. Kekurangan air tidak dapat mencairkan asid urik; tahap pH dalam buah pinggang jatuh dan menjadi lebih berasid yang kondusif kepada pembentukan batu karang.

2. Latihan: senaman dilakukan kerap membantu menjalankan sistem badan dengan lebih berkesan dan cekap dan seterusnya memudahkan berfungsinya organ-organ dalaman yang berbeza seperti buah pinggang.

3. Asid fosforik: Buah pinggang memainkan peranan yang penting dalam mengeluarkan asid berlebihan daripada darah. Ironinya tetapi nasib baik dan anda juga boleh menggunakan asid untuk membubarkan batu. Asid fosforik, yang hadir dalam minuman ringan, boleh membantu membubarkan batu cepat. Minum bersama-sama dengan sayur-sayuran puri yang kaya dengan serat pemakanan akan memberikan hasil yang lebih cepat.

4. Diet. Diet yang oxalate rendah dianggap sebagai diet yang terbaik kerana ia membantu mencegah pembentukan batu. Sama dengan asid fosforik, asid oksalik adalah bahan kimia yang sudah dalam diet biasa seseorang tetapi terlalu banyak pengambilan ini boleh meningkatkan kebarangkalian pembentukan batu. Juga, termasuk banyak sayur-sayuran segar dan mentah serta buah-buahan dalam diet anda.

Keterukan keadaan mungkin berbeza-beza dari seorang ke seorang bergantung kepada bilangan dan saiz batu-batu. Bergantung kepada betapa seriusnya keadaan pesakit, beberapa pilihan yang ada untuk mendapatkan rawatan. Ia mungkin daripada hanya meningkatkan tahap penghidratan bagi kes-kes mudah, untuk prosedur pembedahan untuk keadaan yang serius. Ubat-ubatan yang ditetapkan oleh doktor boleh menyebabkan pening, loya dan kesan sampingan lain. Ia adalah lebih baik untuk memilih penyingkiran tanpa pembedahan untuk itu tidak akan meninggalkan sebarang kesan sampingan negatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar