Selasa, 10 November 2015

Best Rawatan Asli untuk Berpeluh berlebihan

Best Rawatan Asli untuk Berpeluh berlebihan

Rawatan yang terbaik untuk peluh berlebihan adalah satu yang semula jadi. Pasti, terdapat banyak bahan kimia yang boleh anda ambil, tetapi ini hanya mewujudkan lebih banyak toksin dalam badan anda. Apa yang anda mahu adalah sesuatu yang akan bekerja setiap hari tanpa perlu menghabiskan beribu-ribu dolar. Saya juga akan bercakap tentang panduan mengubati berpeluh semula jadi yang saya telah digunakan untuk menghilangkan masalah peluh berlebihan saya.

Berpeluh Normal perlu bagaimanapun, jadi jika anda rasa ketiak anda adalah berpeluh atau dahi anda atau di bahagian belakang leher berpeluh anda apabila anda aktif, maka ini adalah perkara biasa. Walau bagaimanapun, jika kedua telapak tangan anda dan di bawah kaki anda sentiasa basah dengan peluh, maka anda mungkin mempunyai keadaan yang dipanggil hiperhidrosis.

Dengan ringkas lagi padat, hiperhidrosis bermakna anda mempunyai reseptor saraf terlalu aktif di sekitar kelenjar peluh. Apa yang menyebabkan ini masih tidak difahami sepenuhnya, tetapi ia adalah keturunan. Sudah tentu, masalah ini juga boleh menyebabkan bau badan. Oleh itu, adalah perlu yo mempunyai pendekatan tiga penjuru - menjaga badan anda sejuk, menjaganya agar tetap kering dan tidak berbau.

Untuk mengatasi perkara ini, anda perlu untuk mengekalkan suhu badan anda sejuk. Ia kedengaran mudah berkata daripada dilakukan, kerana anda mungkin tinggal di kawasan yang panas dan untuk ini anda perlu penghawa dingin. Anda juga akan perlu dalam banyak cecair seperti air. Anda harus mengelak daripada kafein dan alkohol kerana ini boleh mengembangkan urat anda yang akan mempercepatkan aliran darah. Jika aliran darah anda menjadi lebih cepat, maka suhu badan anda akan meningkat, membuat anda berpeluh lebih.

Dikatakan bahawa bijaksana boleh mengurangkan berpeluh oleh hampir lima puluh peratus. Anda akan mendapati herba ini dijual dalam bentuk teh atau anda boleh menanam bijaksana anda sendiri dan membuat campuran anda sendiri. Bukan sahaja bijaksana mengurangkan berpeluh, tetapi ia juga akan membantu menjaga tubuh anda dinyahbau.

Jangan gunakan antiperspirants yang mengandungi bahan kimia yang berbahaya. Ini dapat diserap oleh badan dan boleh membantu mempercepatkan berpeluh dan bukannya mengawal ia. Hanya gunakan antiperspirants yang mengandungi sebatian organik seperti rosemary, bunga cengkih, kayu manis atau kayu putih.

Elakkan makanan pedas di semua kos. Menjauhkan diri dari makanan segera seperti burger dan kentang goreng dan soda. Jenis-jenis makanan yang boleh meningkatkan kadar jantung anda, yang seterusnya menjadikan kelenjar peluh anda terlalu banyak pekerjaan. Rawatan yang terbaik untuk peluh berlebihan biasanya tidak rumit dan perlu dilakukan dengan mengambil diet anda, senaman dan gaya hidup umum kira. Secara peribadi, saya berjaya menghilangkan semua masalah peluh saya dengan langkah demi langkah peluh penyingkiran panduan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar