Rabu, 11 November 2015

Kebaikan L-Agglutinate

Kebaikan L-Agglutinate

Manfaat L-Glutamine adalah menarik. Salah satu daripada dua puluh asid amino dikodkan dalam kod genetik, glutamin adalah asid amino bebas kecil dijumpai di dalam aliran darah dan sistem rangka. Tetapi skop kepentingannya lebih daripada membuat untuk titik iaitu saiz: Glutamine mengawal hati, menderma nitrogen dan karbon, dan pakar dalam sintesis protein dan pemprosesan metabolik. Ia boleh digunakan sebagai pembinaan badan atau makanan tambahan dan pemulihan walaupun sebagai penyelamat semasa kecederaan yang kritikal atau penyakit.

L-Glutamine disintesis daripada glutamat dan ammonia, yang dihasilkan paling oleh massa otot. Ia diangkut dan paling digunakan oleh usus, buah pinggang, dan sel-sel imun. Biasanya-kecuali di bawah keadaan seperti melakukan senaman berat atau kecederaan badan sendiri boleh membuat cukup glutamin, terutamanya jika dipupuk dengan pengambilan diet yang mengandungi ayam, susu, gandum, kubis, kacang, bit, pasli, dan bayam mentah.

Glutamin telah diasingkan daripada jus bit dan gandum untuk kali pertama pada tahun 1883, tetapi ia tidak sehingga 1933 apabila ia telah diasingkan daripada protein dan kimia disintesis setahun kemudian, dan akhirnya pada tahun 1938 ia telah terbukti sebagai amino yang tidak penting asid. Sejak itu, glutamin telah membantu membuka jalan kejayaan dalam bidang perubatan; laporan menunjukkan bahawa ia ketara boleh menyumbang kepada proses penyembuhan (terutamanya selepas pembedahan). Digunakan dengan rawatan kanser konvensional, glutamin dilaporkan mengurangkan kesan sampingan kemoterapi (seperti radang dan cirit-birit), meningkatkan sistem imuniti pesakit, dan mengurangkan kadar kematian.

Dalam kes yang kurang teruk, seperti yang terdapat atlet tinggi stamina (seperti pelari maraton) yang lebih mudah terdedah kepada penyakit selepas exertions besar mereka, sistem imun yang sihat boleh memastikan oleh peningkatan pengambilan Glutamine (sama ada dengan makanan atau makanan tambahan ). Semasa latihan dan senaman, ia berkurangan dari, yang seterusnya habis badan tenaga dan stamina. Lebih Glutamine adalah penting ketika itu.

Pembina badan menyokong L-Glutamine, tetapi ia adalah penting untuk mengetahui bagaimana dan bila untuk menggunakan makanan tambahan ini. Oleh kerana ia mempercepatkan sintesis glikogen, ia adalah yang terbaik untuk minum dalam masa setengah jam selepas bersenam, seperti dalam shake protein. Ini akan membantu bukan sahaja meningkatkan kadar sintesis glikogen (memberi sel-sel lebih kesihatan dan ketegasan), tetapi juga dalam pemulihan lebih cepat daripada otot.

Sejak Glutamine menyumbang kepada sintesis protein dalam tubuh, L-Glutamine menghalang otot daripada catabolized, membakar lemak dan bukannya. Ia juga mengekalkan penghidratan sel dan jumlah, dan apabila diambil secara tetap ia juga boleh membantu meningkatkan tahap hormon pertumbuhan dengan peratusan eksponen. Itulah sebabnya suplemen hormon pertumbuhan seperti GenF20 Plus termasuk gabungan asid amino, dengan L-Glutamine sebagai bahan menonjol.

Untuk semua dari penyakit yang membawa maut kepada peminat kecergasan ketat, manfaat L-Glutamine banyak. Lebih daripada yang disyorkan, L-Glutamine walaupun yang perlu; angkat berat dan latihan berat lain menyebabkan air mata kecil dan mikro-kecederaan pada tisu otot, dan glutamin berfungsi untuk dibina semula protein dan membaiki otot. Tetapi secara sehari-hari, glutamin boleh mempunyai manfaat fizikal yang luar biasa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar