Selasa, 10 November 2015

Trigger Mata Lokasi Chart - Cari Daripada mana untuk Peta Pencetus anda

Trigger Mata Lokasi Chart - Cari Daripada mana untuk Peta Pencetus anda

Titik pencetus adalah kekejangan kecil dalam otot anda. Mereka adalah luar biasa kerana ia boleh menyebabkan kesakitan di mana mereka berada - atau mereka boleh merujuk sakit ke tempat lain. Apabila titik pencetus merujuk sakit ke tempat lain, ia dipanggil 'corak rujukan kesakitan.'

Ini corak yang sangat diramal. Mereka telah dipetakan oleh Dr. Janet Travell pada 1960-an dan diplotkan pada carta pencetus mata. Dengan merujuk kepada carta ini, anda boleh mengesan kembali sumber kesakitan otot untuk pencetus yang tepat yang menyebabkan ia.

Sakit titik pencetus otot menimpa ramai orang. Ia boleh ditolak oleh arthritis, kecederaan, kesihatan yang tidak baik, tekanan atau keadaan seperti fibromyalgia. Walaupun ia tidak selalu mungkin untuk menyingkirkan pencetus semua bersama-sama, anda boleh memulakan rawatan yang berkesan dan program senaman. Dan langkah pertama dalam mana-mana program rawatan adalah untuk merangka dan menentukan kawasan-kawasan yang memerlukan rawatan.

Untuk mencari bidang kekejangan dalam otot anda, anda perlu untuk mengecilkan carian mengikut kawasan. Mulakan dengan mengasingkan kawasan umum sakit - sebagai contoh bahu anda. Kemudian gunakan kesakitan carta rujukan untuk menghasilkan senarai yang pencetus mungkin menyebabkan kesakitan.

Setelah anda mempunyai senarai penyebab otot mungkin, memeriksa otot itu sendiri untuk pencetus. Anda akan tahu bahawa anda telah menemui tempat yang aktif apabila anda menekan di atasnya - dan ia mencipta kesakitan anda. Pada ketika ini, ia adalah idea yang baik untuk menandakan pada carta anda lokasi sebenar titik. Dengan cara ini, anda boleh mendapatkan gambaran yang tepat mengenai mana mata yang tepat adalah mencetuskan kekejangan otot anda.

Kadang-kadang sakit boleh disebabkan oleh pelbagai pencetus dalam otot. Ini kelompok ketegangan otot perlu dibongkar. Ini melibatkan mematikan salah satu pencetus yang demi satu sehingga kawasan adalah santai. Sebaik sahaja anda telah dikesan jatuh semua punca-punca sakit otot, anda boleh menghulurkan otot untuk rawatan lebih berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar