Selasa, 10 November 2015

Carrot - Cari Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 2)

Carrot - Cari Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan lobak dan lobak merah liar atau renda Queen Anne. Di samping itu, ia menerangkan cara-cara untuk menggunakan herba ketika berhadapan dengan pelbagai masalah kesihatan seperti, kembung perut (pengumpulan gas di dalam perut), nephrolith, batu karang, luka, terbakar, ulser dan lain-lain

Anda boleh menggunakan puncak lace Queen Anne dikumpul semasa kemekaran daripada herba untuk tujuan perubatan, juga. Bahan-bahan aktif yang mengandungi puncak adalah sama dengan buah-buahan. Dalam erti kata lain, puncak mengandungi minyak pati, flavonoid, daucine alkaloid, karotenoid, tanin, bahan-bahan seperti lilin dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif. Penyerapan diperbuat daripada puncak atau ubat yang mengandungi bahan aktif herba yang digunakan untuk merawat cystitis, nephrolith, cystolith dan gout.
Carrot kaya dengan karotena. Oleh itu, syarikat-syarikat industri menggunakan lobak merah untuk menghasilkan karotena, yang, pada gilirannya, termasuk dalam pelbagai ubat sebatian yang mempunyai kualiti anti-radang dan yg membida rasa sakit.
Perubatan rakyat menggunakan buah-buahan lobak merah, puncak dan daun untuk membuat infusi, teh atau serbuk. Teh dan infusi terbukti meningkatkan prestasi alat pencernaan, mencegah pengumpulan gas di dalam perut dan usus, memudahkan perkumuhan buah pinggang dan pundi kencing batu dan pasir, dan juga, merangsang pengeluaran susu. Dalam usaha untuk membuat kemasukan itu, anda perlu tanamkan 2 sudu besar buah-buahan dengan setengah liter air mendidih. Isikan botol termos dengan berwarna dan serahkan kepada minuman selama semalaman yang. Minum setengah gelas infusi panas 5-6 kali sehari. Anda perlu menggunakan 1-3 gram serbuk 3 kali sehari.
Jus akar lobak merah segar dan campurkan dengan madu. Minum campuran sering untuk menguatkan badan lemah oleh penyakit dan beban mental atau fizikal. Di samping itu, ia terbukti sangat membantu dalam kes semakin teruk penglihatan dan kecenderungan menangkap penyakit sejuk atau kulit anda. Selain itu, anda boleh menggunakan ubat untuk meningkatkan keupayaan seksual anda.
Anda boleh memarut akar dan menggunakannya untuk memampatkan untuk merawat luka, ulser dan membakar. Selain itu, anda boleh menggunakannya untuk sebab-sebab kosmetik, juga. Akar terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan penuaan kulit - anda boleh menggunakannya untuk meremajakan kulit muka dan leher.
Orang yang mengalami radang usus kecil perlu mengelak daripada menggunakan loji. Di samping itu, lobak merah tidak digalakkan untuk perut dan pesakit ulser duodenum semasa fasa kepahitan itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar