Selasa, 10 November 2015

Dill - Penyembuhan The Sifat Of The Plant Terbongkar (Bahagian 2)

Dill - Penyembuhan The Sifat Of The Plant Terbongkar (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan Dill dan garis panduan mudah tentang cara menggunakan tumbuhan ketika berhadapan dengan pelbagai masalah kesihatan.

Kilang itu mempunyai tindakan antispasmodic. Di samping itu, ia menggalakkan penghadaman, memudahkan rembesan hempedu dan meningkatkan bekalan susu ibu.
A serbuk atau infusi diperbuat daripada buah-buahan Dill digunakan untuk merawat nafas pendek, insomnia, kekejangan dan penyakit hati. Anda perlu mengambil 1 gram serbuk (titik pisau) 3 kali sehari 20-40 minit sebelum makan dengan mencuci ke bawah dengan air. Atau anda boleh menggunakan serbuk untuk membuat kemasukan itu. Dalam usaha untuk membuat kemasukan itu, anda perlu tanamkan satu sudu buah-buahan dengan 1.5 gelas air mendidih. Tinggalkan berwarna untuk minuman selama setengah jam dan tuang ia. Minum setengah atau satu pertiga daripada segelas infusi 3-4 kali sehari sebelum makan.
Satu penyerapan diperbuat daripada puncak Dill digunakan untuk menguatkan dan meningkatkan keupayaan melindungi badan anda daripada penyakit-penyakit jangkitan dan penyakit pernafasan akut. Selain itu, ia adalah besar antisclerosic dan tekanan darah mengurangkan ubat untuk berurusan dengan tekanan darah tinggi peringkat awal. Ubat yang mempunyai tindakan diuretik. Tanamkan satu sudu puncak dengan 1.5 gelas air mendidih. Mari bru kemasukan itu selama setengah jam dan tuang ia. Minum setengah atau satu pertiga daripada segelas infusi 3-4 kali sehari sebelum makan.
Wanita hamil harus mengelak daripada memakan kuantiti yang banyak Dills.
Dill minyak pati termasuk dalam pelbagai ubat majmuk. Di samping itu, ia digunakan dalam kosmetik. Buah-buahan, daun dan puncak digunakan dalam makanan sebagai rempah dan memelihara sayur-sayuran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar