Selasa, 10 November 2015

Patchouli Minyak Essential - Tinjauan Penggunaan Praktikal

Patchouli Minyak Essential - Tinjauan Penggunaan Praktikal

Minyak pati nilam adalah berkesan digunakan dalam aromaterapi tetapi juga terkenal dengan kesan-kesan positif berharga pada kulit. Nilam adalah tumbuhan yang tumbuh lebat sehingga tiga kaki tinggi, dengan daun hampir menyerupai keluarga pudina. Ia juga dikenali sebagai Pogostemon cablin atau Pogostemon nilam. Ini tumbuhan segar dihancurkan dan diperam sebelum penyulingan stim untuk mendapatkan minyak high terbaik, menjadikannya sebagai minyak pati. Ia tumbuh dengan baik di kawasan tropika atau panas kerana ia hidup subur dalam cuaca panas tetapi tidak cahaya matahari langsung.

Menggunakan Nilam minyak pati datang dengan banyak manfaat kesihatan. Ia digunakan terutamanya dalam penjagaan kulit dan untuk rawatan penyakit kulit seperti jerawat, retak atau kulit, dermatitis, ekzema, kudis, parut, jangkitan kulat terlalu kering, dan juga dalam merawat kelemumur. Kegunaan kosmetik minyak pati ini adalah untuk merawat kulit kasar, letih, dan radang. Ia juga terbukti berkesan dalam toning, oleh itu ia boleh digunakan sebagai terapi anti-kedut dengan ciri-ciri pertumbuhan semula tisu itu.

Ia sedang diklasifikasikan sebagai anti-radang, emolien, penjanaan semula sel, anti-mikrob, anti-virus, bersifat penolak bisa, dan perubatan herba kulat. Sifat anti-kulat digunakan untuk rawatan kaki makan air.

Bau berat dan kuat kilang mungkin tidak merayu kepada semua orang tetapi dengan penapaian, ia boleh menghasilkan aroma yang membezakan yang boleh digunakan sebagai bahan yg digambarkan penting dalam pembuatan minyak wangi halus dan kosmetik. Ia digunakan terutamanya sebagai asas dengan memanjangkan masa penyejatan minyak lebih tidak menentu lain itu menjadikan berlegar aroma untuk jangka masa yang lebih panjang.

Bau warna tanah mempunyai rasa menaikkan semangat dan rasa ketenangan. Faedah sistem saraf termasuk pengurangan kebimbangan. Bau kaya yang telah dinyatakan untuk mempunyai kesan afrodisiak dan popular kepada orang-orang yang mencari suasana yang romantis. Ia mempunyai gabungan unik kesan tenang dan merangsang. Ini amat membantu kepada mereka yang mengalami kekurangan nafsu seks: hati dingin untuk wanita dan mati pucuk bagi lelaki. Ia berfungsi pada mulanya oleh santai mood anda dan melegakan anda daripada tekanan setiap hari dengan membuka jalan bagi rangsangan.

Penggunaan bertanggungjawab minyak dinasihatkan kerana dos yang tinggi boleh menyebabkan kehilangan selera makan bagi sesetengah orang. Minyak ini boleh menjadi besar digunakan urut. Periksa jika penerima urut boleh bertolak ansur dengan bau sebelum permohonan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar