Selasa, 10 November 2015

Sembelit Pemulihan semula jadi - yang Berkesan keras najis Rawatan

Sembelit Pemulihan semula jadi - yang Berkesan keras najis Rawatan

Sembelit merupakan gejala yang biasa saluran penghadaman yang menunjukkan masalah dengan metabolisme, bagaimanapun biasa masalah ini mungkin tetapi ia boleh menimbulkan komplikasi serius jika tidak dirawat awal, ubat-ubat herba boleh memberi rawatan yang berkesan untuk menyembuhkan walaupun yang paling sukar untuk membuang najis. Kebanyakan sembelit masa yang berkaitan dengan buang air besar; ponteng air besar sekali dalam kadang-kadang boleh disebabkan oleh banyak sebab dan tidak gejala sembelit, sembelit adalah satu keadaan apabila seseorang mengalami kesakitan biasa atau ketegangan manakala lulus najis dan najis adalah keras dan sukar untuk lulus.

Sembelit berhenti proses biasa badan untuk mengepam keluar toksin dan kehadiran sembelit selama tempoh yang lebih lama boleh membenarkan toksin mengalir di bahagian-bahagian badan yang lain untuk membangkitkan isu-isu kesihatan yang serius. Penyakit dan masalah seperti apendiks, tekanan darah tinggi, kanser, penyakit sendi, dan artritis beberapa masalah seperti yang biasanya dimulakan oleh sembelit kronik. Ia boleh memberi kesan kepada orang mana-mana umur dari kanak-kanak kecil muda kepada orang yang lama, walaupun sekali atau dua kali dalam seumur hidup hampir setiap orang menghadapi episod sembelit untuk jangka pendek, yang adalah perkara biasa.

Untuk merawat masalah sembelit yang paling berkesan menggunakan ubat-ubatan serta tabiat yang baik akan digalakkan, kerana sembelit juga tidak berlaku kerana satu sebab tunggal. Kadang-kadang ubat-ubatan dan hadir garam tertentu dalam bidang perubatan yang boleh menyebabkan sembelit tetapi keadaan seperti itu boleh diselesaikan dengan menukar ubat dengan nasihat doktor. Masalah seperti strok dan lain-lain yang boleh menyekat pergerakan seseorang atau memberi kesan kepada sistem saraf juga menggalakkan sembelit yang reda bersama-sama dengan masalah besar. Wanita mengalami sukar buang air besar semasa mengandung dan beberapa wanita juga mempunyai episod sembelit semasa fasa pra-menopaus.

Penggunaan buah-buahan dalam diet menyediakan ubat yang paling berkesan untuk sembelit dengan bekerja pada sistem pencernaan dan perkumuhan. Pear dan buah-buahan Bael digunakan sejak zaman purba untuk mengubati kes yang teruk sembelit. Pengambilan buah-buahan selepas makan atau sarapan pagi boleh menyediakan penyelesaian yang berkesan untuk masalah najis keras. Oren, anggur, buah ara, betik dan jambu batu adalah buah-buahan lain yang sangat berkesan dalam menggalakkan penghadaman serta memperbaiki sistem perkumuhan untuk membantu pergerakan usus yang lancar. Pengambilan bayam dalam diet juga sangat berguna dalam merawat sembelit.

Air biji rami dalam ubat yang sangat berkesan untuk sembelit, campuran beberapa biji rami dalam sudu air dan membenarkan ia untuk berehat selama beberapa jam, minum air ini sebelum tidur menggalakkan pergerakan usus yang lancar. Minum jus lemon dicampur dengan air dan sedikit garam juga menggalakkan pergerakan usus mudah. Ubat herba lain boleh disediakan dengan mengisar bunga matahari, badam, bijan dan biji rami untuk membentuk serbuk dan menggunakannya dengan makanan yang rasa penambah untuk merawat sembelit yang paling berkesan. Penggunaan minyak jarak dalam masakan juga membantu badan dalam mudah mencerna makanan. Bersama-sama dengan ubat-ubatan ini usaha-usaha lain seperti mengunyah makanan dengan baik sebelum menelan dan jumlah yang cukup penggunaan air juga membantu dalam mengurangkan masalah dengan cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar