Selasa, 10 November 2015

Top 10 Selesema Pemulihan Home

Top 10 Selesema Pemulihan Home

Ia adalah masa tahun ... apabila idea (atau memori) gejala selesema telah kita semua penjadualan mereka tembakan selesema tahunan dan mencari rawatan rumah selesema. Jika anda bimbang tentang demam, batuk, sakit tekak, kesesakan hidung, bersama-sama dengan orang-orang sakit seksa yang amat besar dan seram sejuk yang tidak hanya berlangsung selama satu atau dua hari, tetapi menggantung selama empat belas hari yang tidak berkesudahan, anda berada tidak berseorangan.

Ubat antiviral boleh membantu gejala, jika anda mengambil mereka selepas anda jatuh sakit. Tetapi ada rawatan rumah, sepuluh semula jadi orang-orang yang kami telah disenaraikan di sini, yang juga boleh membantu anda menangani gejala-gejala selesema.

1. Minum supaya anda memberikan tubuh anda air yang secukupnya untuk memerangi air hilang akibat demam, muntah-muntah atau cirit-birit. Pilihan minuman terbaik anda adalah air, jus buah-buahan, soda dan elektrolit minuman. Teh herba dengan madu melegakan tekak anda. Menjauhkan diri daripada minuman berkafein atau alkohol. Jika anda sakit ke perut anda, mengambil sips kecil cecair atau menggunakan cip ais dan aiskrim untuk memberi badan anda cecair yang diperlukan. Anda tahu anda mendapat cukup jika air kencing anda adalah kuning pucat hampir tidak berwarna.

2. Menikmati sup satu kajian pada 2000 yang diterbitkan dalam jurnal dada menunjukkan kepada sains bahawa sup ayam memang boleh meringankan gejala jangkitan saluran pernafasan. Sesetengah doktor tidak mengkreditkan sup, mereka percaya bahawa apabila anda membongkok wap mangkuk mengukus naik hidung dan memudahkan pernafasan anda.

3. Rehat di sofa, keletihan yang anda rasa adalah isyarat bahawa badan anda memerlukan anda berbaring supaya sumber-sumber boleh ditumpukan memerangi penyakit anda. Benarkan diri anda untuk menghabiskan masa di atas sofa. Apabila anda sakit anda berada dalam kedudukan untuk melaksanakan atau pergi tentang tanggungjawab biasa anda. Jika anda cuba, anda akan berakhir menjadi sakit, lebih lama. Bukan sahaja anda perlu berehat pada siang hari, tetapi pada waktu malam juga. Tidur yang baik (sekurang-kurangnya 8 jam) membantu kerja-kerja sistem imun yang lebih baik.

4. melembabkan udara, kerana bernafas udara lembap membantu memecahkan hidung tersumbat dan melegakan sakit tekak. Satu mandi wap diisi adalah tempat yang sesuai, tetapi jika anda tidak mempunyai tenaga, anda boleh menghidupkan mandi untuk panas dan duduk di bilik mandi stim diisi beberapa kali setiap hari. Anda boleh mendapatkan kesan yang sama dengan menggunakan humidifier, tetapi pastikan untuk membersihkan secara teratur supaya ianya percuma acuan atau kekotoran lain.

5. padang khemah sebagai cara yang mudah untuk membuka saluran pernafasan tersumbat. Bawa periuk air hingga mendidih, mengambil ia di luar dapur, menggantungkan tuala di atas kepala anda dan kemudian bersandar ke atas periuk air yang di bawah khemah anda. Tarik nafas melalui hidung anda selama 30 saat. Anda boleh menambah penurunan atau dua pudina atau minyak kayu putih untuk air jika anda pilih.

6. Gunakan memampatkan panas di dahi dan hidung anda untuk membantu meringankan kesakitan sinus atau sakit kepala.

7. Menjadi tolol dan menikmati ubat batuk, lozenges tekak dan gula-gula keras untuk mengurangkan batuk atau sakit tekak. Lozenges dibuat dengan elm yang licin atau zink boleh menjadi efektif dalam mengurangkan tanda-tanda atau memendekkan tempoh mereka.

8. Berkumur dengan air garam untuk membantu menghilangkan lendir yang mengumpul di bahagian belakang tekak anda. Melakukan ini juga boleh membantu membuka tiub Eustachio tersumbat.

9. mengairi saluran hidung untuk mengurangkan kesesakan dan titisan jawatan hidung, mungkin juga mengurangkan risiko jangkitan sinus. Anda boleh melakukan ini dengan periuk neti yang anda boleh membeli di kedai-kedai ubat atau beberapa makanan semula jadi kedai-kedai, atau menggunakan botol masin memerah. Tuangkan air garam dalam satu lubang hidung dan biarkan ia menitis keluar lain untuk mencuci kesesakan.

10. Beratur bantuan supaya anda mempunyai seseorang untuk mengambil dan membawa untuk anda ... untuk membuat anda sup atau teh ... untuk bersaing pada kerja-kerja yang mudah di rumah. Jika ahli keluarga atau rakan menawarkan bantuan, mengambil mereka di atasnya.

Oleh itu, sambil menderita dengan selesema ada berkelah ... ini semua selesema semulajadi remedi rumah boleh membantu untuk mempunyai anda dan kira-kira, dan berasa lebih baik dalam masa yang singkat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar