Selasa, 10 November 2015

Schisandra Chinensis - Ciri-ciri penyembuhan Herb Terbongkar (Bahagian 2)

Schisandra Chinensis - Ciri-ciri penyembuhan Herb Terbongkar (Bahagian 2)
Tawaran artikel dengan sifat-sifat penyembuhan Schisandra dan cara-cara untuk menggunakannya apabila berurusan dengan pelbagai masalah kesihatan. Anda pasti perlu beritahu doktor anda tentang kesediaan untuk menggunakan herba.
Pemulihan yang diperbuat daripada buah-buahan dan benih digunakan untuk merangsang sistem saraf anda. Ia adalah disebabkan oleh hakikat bahawa mereka meningkatkan kelajuan sistem saraf bertindak balas kepada rangsangan dan meningkatkan kejelasan mental.
Air rebusan dan remedi lain yang dibuat daripada buah-buahan yang digunakan untuk merawat penyakit organ-organ pernafasan, sesak nafas kronik, batuk dan Bubar. Anda boleh menggunakan mereka untuk mengimbangi jumlah cecair, menguatkan fungsi buah pinggang, serta, mengurangkan kekerapan dahaga dan membuang air kecil pada waktu malam. Syarikat-syarikat farmaseutikal menggunakan buah-buahan untuk menghasilkan berwarna (bahagian 1: 5 dengan etanol pada 90 peratus kepekatan) dan mengeluarkan (bahagian 1: 3 dengan etanol pada 70 peratus kepekatan). Ubat-ubatan ini adalah bertujuan untuk kegunaan luaran. Hanya mengambil 20-30 titis mereka 2-3 kali sehari semasa perut kosong atau 4 jam selepas makan. Kursus rawatan sepatutnya berlangsung selama 20-25 hari. Buah-buahan alu dengan benih dan mengambil 0,5-1 gram serbuk 2-3 kali sehari dengan mencuci turun dengan segelas air. Dalam usaha untuk membuat merebus, anda perlu tanamkan 5 gram buah-buahan pasir dengan 100 mililiter air mendidih. Tinggalkan berwarna untuk minuman untuk beberapa waktu dan minum dalam masa sehari dalam 3 bahagian yang sama. Anda perlu minum seluruh merebus sehingga 06:00
Perubatan kaum Cina menggunakan Schisandra anggur dalam kes Jelatang-ruam, pelbagai penyakit kulit dan ekzema. Di samping itu, anggur digunakan untuk merawat cirit-birit, disentri dan penyakit fisiologi yang lain. Buah-buahan kering terbukti sangat membantu dengan mengatasi keletihan dan pembaharuan kekuatan. Selain itu, mereka mengurangkan rasa lapar, meningkatkan ketajaman penglihatan dan pendengaran, dan juga, meningkatkan kewaspadaan. Walaupun ubat Schisandra kebanyakannya digunakan sebagai perangsang, perubatan tradisional Cina merujuk kepadanya tentang herba ini dapat bertenang jiwa dan sabar, dan juga, memudahkan ketenangan fikiran dan ketenangan. Ia digunakan untuk melawan insomnia, mencegah impian dan menormalkan prestasi badan. Buah-buahan yang digunakan untuk merawat penyakit mental dan neurosis. Mereka terbukti untuk meningkatkan kuasa tumpuan dan meningkatkan koordinasi. Ia adalah kaedah perubatan tradisional untuk melawan grumpiness dan kealpaan.
Anda boleh menggunakan daun pasir herba untuk membuat lazat, tonik dan teh beraroma. Buah-buahan mempunyai rasa masam, panas, manis, pahit dan masin. Ia digunakan dalam makanan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar