Selasa, 10 November 2015

White Hair tompok Bolehkah Min Kelemumur atau Isu Lain

White Hair tompok Bolehkah Min Kelemumur atau Isu Lain

Specks kulit jelas kering di rambut kita boleh menunjukkan kelemumur atau mungkin beberapa isu lain.

Ia hanya boleh lin dari pakaian anda atau dari bantal jika anda hanya bangun.

Atau, ia boleh menjadi kelemumur, masalah yang agak biasa.

Terdapat pelbagai masalah mane yang merupakan kebimbangan kepada ramai individu. Mengurangkan bilangan folikel adalah satu lagi utama.

Sebenarnya ada beberapa sebab mengapa sesetengah daripada kita kehilangan rambut kita. Sebahagian daripada sebab-sebab ini termasuk tekanan emosi, perbezaan hormon, dadah, dan perubahan dalam diet. Dan akhir sekali dalam banyak kes ia hanya kerana genetik. Bagi seorang lelaki terutamanya, harus bapa anda menderita kebotakan rambut gugur maka kemungkinan lebih besar bahawa anda akan mempunyai masalah dengan keguguran rambut yang berlebihan juga. Kehilangan rambut awal boleh bermula seawal zaman remaja.

Botak diwarisi dianggap sebagai salah satu punca utama kebotakan lelaki. Walaupun implan rambut sebenarnya pembedahan adalah setakat penawar yang paling boleh dipercayai dan tahan lama untuk botak, anda boleh mencari rawatan pertumbuhan semula rambut gugur yang boleh membantu dengan memerangi botak turun-temurun di peringkat lebih awal. Tetapi yang benar adalah, selepas folikel rambut berhenti menjana rambut, ubat yang salah boleh menjadi untuk menggantikan pembedahan ini. Secara umumnya, rambut implantasi pembedahan terdiri semula menanam rambut individu bersama-sama dengan folikel rambut mereka dari kawasan tertentu kepala dan menanam setiap satu ke tempat yang botak. Ramai pesakit, telah mencuba pelbagai sumber maklumat alternatif keguguran rambut dan, yakin bahawa pemulihan pembedahan boleh menjadi cara terbaik untuk bergerak ke hadapan.

Mungkin botak sebenarnya hasil daripada diet yang amat berat? Sebenarnya, makanan yang tidak bermutu yang kebuluran badan vitamin dan mineral penting, boleh membawa kepada penipisan rambut. Merujuk kepada pertumbuhan rambut yang paling penting adalah B6 vitamin, asid folik, dan mineral magnesium dan sulfur. Ini vitamin adalah penting untuk membina rambut kuat dan sihat dan menggalakkan pertumbuhan segar.

Sesuatu yang anda boleh menguji di rumah adalah terapi urut. Mengurut kepala mempengaruhi aliran darah yang lebih baik di seluruh kulit kepala, yang baik memandangkan peningkatan dalam edaran ini akan memberikan mineral tambahan dan vitamin untuk folikel rambut. Vitamin dan mineral tambahan kepada oksigen merupakan penyumbang penting dalam pembentukan rambut. Mempunyai pengetahuan tentang punca penipisan rambut boleh membantu anda untuk memilih penyelesaian yang betul. Kerap dan menyeluruh kulit kepala mengurut boleh membantu anda untuk mencapai peningkatan yang sedikit dalam ketebalan rambut. Terdapat banyak rawatan yang ada untuk digunakan bersama-sama dengan terapi urut kulit kepala, termasuk syampu khas yang boleh digunakan.

Satu keadaan yang penting yang tidak sering bercakap tentang, adalah tipis wanita gentian rambut. Walaupun sebelum sekarang wanita yang menderita dengan keadaan botak dikehendaki beralih kepada produk rambut mengembalikan direka untuk lelaki. Mujur, ini sedang dikemaskini. Komponen utama dalam produk-produk ini berbeza hanya kerana wanita dan lelaki kedua-duanya mempunyai keperluan yang berbeza dan ini telah mewujudkan perubahan yang besar dalam hasil perempuan sebenarnya mempunyai dalam pertumbuhan semula rambut.

Kehilangan rambut lebih-lebih lagi menyerang wanita dan lelaki dengan cara yang berbeza. Lelaki biasanya akan mendapat penipisan rambut dalam "botak" kawasan tertentu selain surut garis rambut yang boleh menjadi ciri isu "corak lelaki" keguguran rambut. Tambahan pula ini jenis kebotakan setempat adalah yang paling mungkin sumber banyak mens keputusan yang baik apabila menjalani pemindahan rambut pembedahan. Mereka biasanya akan terus memiliki rambut yang baik tumbuh di bahagian belakang kepala mereka tidak kira sama ada mahkota adalah benar-benar terdedah.

Apa keadaan anda ternyata menjadi, ia adalah penting untuk ingat bahawa anda tidak keseorangan. Berjuta-juta individu temui masalah yang sama. Tidak ada sebab untuk merasa buruk atau malu tentang mempunyai apa-apa kebimbangan perubatan. Ia sebenarnya tidak sama sekali sesuatu yang luar biasa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar