Rabu, 11 November 2015

Pemulihan Hipotiroidisme Negeri untuk Kawalan TSH Tahap Berkesan

Pemulihan Hipotiroidisme Negeri untuk Kawalan TSH Tahap Berkesan

Hipotiroidisme adalah keadaan perubatan yang dihasilkan oleh fakta bahawa kerana rosak, kelenjar tiroid tidak menghasilkan hormon tiroid yang cukup. Ini mempunyai kesan langsung kepada metabolisme dan pesakit akan mula berat badan. Apabila keadaan ini berlaku ia akan bertahan selama-lamanya, tetapi apabila pesakit belajar untuk hidup dengan itu dan mengambil langkah-langkah untuk memastikan ia di bawah kawalan, ia tidak begitu berbahaya dan mengganggu lagi. Walau bagaimanapun, untuk memastikan hipotiroidisme terkawal, anda perlu perseverant dan berdisiplin. Ubat rumah untuk hipotiroidisme adalah alternatif yang berkesan untuk pesakit yang terjejas oleh keadaan ini dan cuba untuk hidup kehidupan yang normal. Mereka sangat cekap dan mereka juga lebih murah bahawa ubat sintetik, tidak menyebut bahawa mereka tidak datang bersama-sama dengan kesan sampingan yang mungkin tidak menyenangkan.

Langkah pertama ke arah mengimbangi aktiviti kelenjar tiroid dan meletakkannya di landasan yang betul adalah untuk memastikan yang anda makan banyak mineral dan vitamin. Vitamin A dan Vitamin B adalah ubat berkesan rumah untuk hipotiroidisme yang boleh didapati dalam makanan yang anda mungkin sudah mempunyai di dapur: sayur-sayuran, terutama yang hijau, buah-buahan berwarna kuning, telur, lobak merah. Makanan yang kaya dengan mineral seperti kalsium, zink, besi, tembaga dan magnesium juga disyorkan untuk pesakit dengan hipotiroidisme. Jika anda menganggap bahawa diet anda tidak menyediakan semua yang disebutkan di atas, anda perlu mengambil kira makanan tambahan semula jadi, terutamanya dengan vitamin B kompleks.

Rawatan rumah lain untuk hipotiroidisme untuk mengawal tahap TSH termasuk menggunakan pelbagai herba untuk menjaga aktiviti kelenjar tiroid di bawah kawalan. Salah satu rawatan rumah paling berkesan untuk hipotiroidisme berasaskan herba adalah

1. Spirulina - Ia mempunyai sejumlah manfaat untuk kesihatan secara keseluruhan, termasuk menormalkan kegiatan kelenjar tiroid.

2. Cohosh Hitam - Ia menyimpan kelenjar tiroid terkawal dan ia juga mengimbangi tahap estrogen dalam badan.

3. ginseng Siberia - Ia mempunyai kesan positif ke atas fungsi banyak kelenjar di dalam tubuh manusia, termasuk kelenjar tiroid.

4. Minyak Primrose - Ia mengandungi asid lemak yang penting untuk kesihatan kelenjar tiroid.

5. Agnus castus - tahap estrogen yang tidak normal mengganggu fungsi kelenjar tiroid. Herba ini membawa tahap ini normal dan ia juga meningkatkan fungsi kelenjar pituitari.

6. Tilmisan pundi kencing - Jumlah iodin dalam badan adalah sangat berkaitan dengan fungsi telaga kelenjar dan tumbuhan ini menyediakan iodin tambahan.

1 komentar:

  1. thanks for sharing this wonderful article. We are the best At&t support,at&t wirless support, Contact at&t helpline,at&t customer care How to Contact at&t wirless support

    BalasHapus